واقع التميز الإداري لدى مديري مدارس التعليم الثانوي العام بمحافظة أسوان

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 أستاذ التربية المقارنة والإدارة التعليمية المساعد - كلية التربية - جامعة أسوان

2 قسم التربية المقارنة والادارة التعليمية - كلية التربية - جامعة أسوان

المستخلص

عنوان الدراسة : واقع التميز الإداري لدى مديري المدارس الثانوي العام بالتعليم الثانوي العام بمحافظة أسوان

هدفت الدراسة الحالية إلي: التعرف على واقع التميز لدى مديري المدارس الثانوي العام بالتعليم الثانوي العام بمحافظة أسوان والتعرف على متطلبات تطبيقه على مديري التعليم الثانوي العام بمحافظة أسوان ،ومعرفة معوقات تطبيقه، واستخدمت الدراسة المنهج الوصفي للتعرف علي واقع التميز الإداري بمحافظة أسوان ، ومعرفة أهم معوقات تطبيقه ، كما استخدمت استبانة طبقت على عينة قوامها (325) معلمًا من مدارس التعليم الثانوي العام بمحافظة أسوان.



الكلمات المفتاحية: التميز الإداري-مديري مدارس التعليم الثانوي-التعليم الثانوي العام.

Study title: The reality of administrative excellence among general secondary school principals in general secondary education in Aswan Governorate.

The current study aimed to: identify the reality of excellence among general secondary school principals in general secondary education in Aswan Governorate, identify the requirements for its application to general secondary education directors in Aswan Governorate, and know the mechanisms for implementing excellence indicators in general secondary education schools. The study used the descriptive approach to identify the reality of administrative excellence. In Aswan Governorate, and to know the most important obstacles to its application, I also used a questionnaire that was applied to a sample of (325) teachers from general secondary education schools in Aswan Governorate.

Keywords: Administrative Excellence – General Secondary School Principals-General Secondary Education.

ه

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية